
Sokan azt gondolják, hogy a sajtómegjelenés a „szerencsések” kiváltsága.
Vagy a nagy cégeké, a hangos vállalkozóké, a celebeké.
Pedig a sajtóba bekerülni nem szerencse kérdése.
És egyáltalán nem csak a több tízmilliós kampányokat futtató márkák juthatnak szóhoz.
Valójában nagyon sok kisvállalkozó is bekerülhetne – csak rosszul próbálkozik.
Nem az újságírókkal van a baj. És nem is a termékeddel.
A gond az, hogy nem tanították meg neked, hogyan kommunikálj úgy, hogy az újságíró figyeljen rád.
A legnagyobb félreértés az, amikor egy vállalkozó azt mondja:
„De hát miért nem írnak rólunk? Nagyon jó a termékünk!”
A sajtó azonban nem azért van, hogy reklámozza a vállalkozásodat.
A média célja, hogy tartalmat szolgáltasson az olvasóknak, nézőknek, hallgatóknak.
Ami informatív, érdekes, tanulságos – és nem sales-szagú.
Ha úgy próbálkozol, hogy „írjatok rólunk, mert XY terméket vezettünk be”, az egy hirdetésnek hangzik.
És azt hirdetésként is kezelik – fizetni kell érte.
De ha úgy közelítesz:
„A termékünk bevezetésén keresztül jól látszik, hogyan változtak a vásárlói szokások az utóbbi 2 évben, főleg a 35–45 év közötti női célcsoportban…”
akkor már témát adsz. Sajtóértéket. Ötletet.
És onnantól érdekes vagy.
A legelső, amit érdemes megérteni: nem rólad kell szólnia a cikknek – hanem egy problémáról, trendről, érdekes jelenségről, amin keresztül te szakértőként meg tudsz szólalni.
Ez lehet:
A cél: kapcsolódási pontot teremteni.
Ha ez megvan, utána jöhet, hogy ki vagy te – és mit csinálsz.
Az újságírók nem azért keresnek, hogy reklámozzanak – hanem azért, hogy olyan embereket találjanak, akik segítenek megérteni egy jelenséget.
Ahelyett, hogy „eladni” próbálod magad, inkább gondold végig:
Ha van 2-3 jól beazonosítható témád, amire szakértőként hivatkozhatnak rád, máris könnyebb dolgod van.
Az újságírók nem fognak órákat keresgélni utánad.
Ha nincs rólad friss, jól összerakott leírás, nincs jó fotód, nincs elérhetőséged…
akkor lehet, hogy el is engednek.
Ezért fontos, hogy legyen egy egyszerű, átlátható „sajtócsomagod”:
Ez már félsiker.
Egy sajtómegjelenés önmagában nem épít személyes márkát.
Ahogy egyetlen Instagram-poszttól sem lesz tele a naptárad, úgy egy cikk sem hoz még áttörést – hacsak nem tudatosan építkezel.
A média egy kapcsolati háló.
Ha egyszer bekerülsz, könnyebb újra bekerülni – de csak akkor, ha jól kezelsz egy-egy megjelenést, és következetesen kommunikálsz.
Hogyan kezdj hozzá?
Sokan úgy érzik:
„Ez mind szuper, de én nem tudom, hol kezdjem el…”
Ez teljesen normális.
Ha felkészültél, lépésről lépésre megmutatom, hogyan építhetsz kapcsolatokat a sajtóval, hogyan találd meg a saját történeted, és hogyan juss be újra és újra értékes, hiteles médiafelületekre.
Nézz szét itt és jelentkezz be:
Érvényesülj könnyen és gyorsan a médiában